Ashburn, United States

• Як МКС передає на Землю інформацію та зразки

Де це?

• Космос

Деталі:

2 листопада 2002 року у космосі на постійній основі поселились астронавти-дослідники. Їх важлива для всієї цивілізації діяльність забезпечила країнам доступ до різних частин Сонячної системи, зокрема Місяця чи Марсу.

Більшість часу науковці працюють, а ще прогулюються космосом, постачають ЗМІ інформацією та навіть займаються SSM. Уявіть тільки: щодоби екіпаж станції бачить 16 заходів та сходів сонця, але не бачить світанків та сутінків.

Як живуть, працюють та що їдять дослідники з планети Земля, читайте далі.

Дослідження на мільярди

У космосі досліджують нові ліки від раку, тестують роботів для технологічної хірургії, вдосконалюють процес збору даних. Ймовірно, що у цій космічній лабораторії проводять найвизначніші наукові експерименти в історії людства. Але і коштують такі дослідження немало сумарні витрати сягають близько 160 мільярдів доларів.

Кожного дня на одного астронавта витрачають 7,5 мільйонів доларів.

Станція довша за боїнг

Цей проект спільна діяльність Агентства аерокосмічних досліджень Японії, Європейського космічного агентства, Канадського космічного агентства, Роскосмосу та Американського НАСА.

Фізично апарат розділений на американський та російський сегмент. Станція довша за Боїнг, (більше 110 метрів), інтерєр всередині можна порівняти з площею 7 середніх за розміром спалень. Простір наукового космічного човна обмежений, тому для того, аби натушкувати його усім необхідним для наукових експериментів оснащенням, на борт беруть лише 6 членів екіпажу одночасно. Тим часом тут, на Землі, діяльність цих шести підтримують тисячі працівників.

Зараз, коли космічна станція розбудовується та розвивається, виникає проблема в логістиці буденних процесів. На станцію потрібно помістити людей, їжу, воду, необхідне системне забезпечення , щоб експерименти вгорі були проведені ефективно та безпечно і передані на Землю.

Що їдять астронавти

Воду можна отримати при переробці, кисень згенерувати, технічне забезпечення можна використати повторно, а от їжа на борту ресурс, який не поновлюється. Це означає, що з землі відправляють корабель з провізією. Харчові запаси порівно забезпечують росіяни та американці.

Є чіткі вимоги до космічної їжі:

• не має псуватись без холодильника
  • повинна бути дійсна до двох років, так як такі постачання здійснюються декілька разів на рік
  • повинна бути якнайлегша, оскільки кожен грам вантажу, який відправляють на станцію, на вагу золота
  • можна швидко і легко приготувати

Росіяни використовують консерви, американці гнучкі пакетики, оскільки вони займають менше місця, ніж банка. Цю їжу виготовляють у космічному центрі Джонсона, що у Хюстоні, Техас. Задовго перед вильотом астронавти куштують різну їжу і обирають ту, яка їм смакує найбільше. Асортимент великий: спагетті, барбекю, мясні кульки, шматки яловичини і багато іншого.

На подив усі інгредієнти закуповують у звичайному магазині. Потім продукти скрупульозно перевіряють та обробляють. До сьогодні жодний із астронавтів космічної лабораторії не отруївся.

При обробці їжу подрібнюють, щоб зменшити вагу, вона проходить процеси термостабілізації або заморозки. Термостабілізація убезпечує продукти від дії мікроорганізмів, а при заморожуванні зникає волога.

НАСА платить 29 тисяч доларів за кожен фунт на постачальному судні. Кожен бутиль води коштує 250 тисяч доларів, пачка спагетті 1,800. Додають трохи свіжих фруктів, наприклад одне космічне яблуко обходиться в 10 тисяч доларів.

Завдяки тривалій підготовці багажу та мінімізації зайвої ваги вдається відправити корабель із 240 кілограмами.

Одного разу політ переносили тричі

Дати відправлення весь час змінюються і це проблематично. Наприклад, корабель мав вилетіти у жовтні 2018, а вилетів у грудні. Якось причиною затримки була їжа для експериментальних мишей, яка покрилась пліснявою.

Навіть відповідний кут сонця може завадити польоту космічного корабля. Затриматись  може і спеціальна ракета, яка везе астронавтам поповнення запасів. Одного разу таку посилку члени екіпажу чекали 9 місяців. У такі моменти важливо, щоб космічна станція мала достатньо резервної їжі, води та іншого необхідного забезпечення. Якщо все ж трапиться так, що команда голодуватиме, корабель повернеться на Землю, тим самим втративши мільйони чи мільярди доларів.

Коли запаси їжі потрібно розтягнути, астронавти використовують їжу, яка має сертифікований достатній термін придатності. Потім вони починають їсти безпечну їжу з пакетиків.

Які посилки отримують астронавти

Коли ракета наблизилась впритул до станції, члени екіпажу космічної лабораторії весь день займаються її розвантаженням. За стандартами, праворуч від люку у ракеті-курєрі є контейнери для команди. Та також є свіжі овочі, фрукти, посилки від сімей зоряного екіпажу.

Одного разу команді надіслали холодильничок з морозивом. До того часу, як цей портативний холодильник пустим повернувся на Землю, члени екіпажу вже встигли випорожнити запаси морозива.

Коли команда відкриває певний пакет, вона сканує штрих-код, щоб таким чином на Землі фіксували використане і прогнозували наступну посилку. Зневоднену їжу готують у спеціальному рефрижераторі, а іншу просто розігрівають.

НАСА уважно піклується про хорошу їжу на борту, щоб забезпечити здоровий психологічний стан членів екіпажу. Працювати близько року у замкненому просторі дуже стресово, тому керівництво знижує усі негативні чинники.

Астронавти розважаються, як ми з вами

Окрім їжі, НАСА забезпечує кораблеві вечірній відпочинок із фільмами. На борту встановлені великі екрани, є цифрова кінобібліотека з 500 стрічками. Команда також може завантажувати новинки, адже має інтернет. Хочуть дивитись кіно, яке показують в кінотеатрах — не проблема.

300 мегабайтів за секунду така потужність інтернету, який вони використовують для своїх досліджень. Також вони можуть часто спілкуватись із рідними через відеодзвінки.

Усе цифрове та побутове сміття члени команди поміщають на американські, японські та російські космічні кораблі, які згорають в атмосфері. SpaceX Dragon Ілона Маска і російський корабель Союз повертаються на землю, тому у них запаковують зразки та результати космічної діяльності.

Доставка вантажа чи людей з космосу це найунікальніша регулярна пошта на світі.

Наукові станції досліджують космічний простір для людства. Але це ще не все: ми самі можемо стати їхніми працівниками. Потрібно лише ознайомитись з вимогами НАСА та почати турувати свій австронавський шлях.

“Ця місія — це унікальна можливість для звичайного громадянина стати одним з неймовірних відкривачів XX століття”, — впевнений американський астронавт та доктор наук Базз Олдрін.

Найцікавіше - Наука та Технології

Грета Тунберг: екоактивістка, котра маніпулює, як політикиня

Чи можете ви дозволити собі кинути роботу й усі обов’язки, взяти відпустку та рушити у двотижневу подорож на яхті через...
Медіа
Наука та Технології

Російська лабораторія з небезпечним вірусом вибухнула

Дослідницький центр вірусів у Росії — один з двох місць у світі, який зберігає вірус віспи. І він — вибухнув. ...

Фрейя Манготра – 10-річна дівчинка, у якої IQ вище, ніж у Ейнштейна і Хокінга

У 10 років дівчинка отримала 162 бали у тесті IQ. Вона обігнала Альберта Ейнштейна і Стівена Хокінга на 2 бали. Дитину офіційно визнали генієм

Наука та Технології

Ніколи не вір комуністам: Китай з самого початку замовчує справжню кількість жертв від Covid-19

Думка про те, що "треба боротися з коронавірусом, як китайці", останнім часом стало досить поширеною, проте ґрунтується вона на сприйнятті...
Аналітика
Медіа

15 неймовірних фото з минулого, які здаються нам безглуздими

Раніше модні фотосесії були дійсно гучними, наприклад, як вам фото на тлі ядерних вибухів

Росія приховала від світу радіаційний вибух у 2017

На таємницю дворічної давності пролили світло німецькі та італійські науковці. Виявляється, Росія приховала витік відходів на заводі Маяк у 2017...

Річард Столлман постраждав через непопулярну позицію у справі Епштейна

Річарда Столлмена послали у відставку з Массачусетського технологічного інституту через його позицію у справі Епштейна.  Епштейн, відомий американський фінансист, філантроп...
Наука та Технології

Повзуча стратегія домінації Китаю: що це і чим це світить світові?

10% ВВП щороку, понад 500 мільйонів витягнутих з бідності громадян та почесне звання “новий економічний ідол”  - все це про...